65. Angıt bekler ağzı açık gözü suda angut, bu da hukuk!

Hukukun üstünlüğü sloganına bel bağlayanları kendine angut bağlayan bir sistem yürüyor bugün dünyada. Sadece o yürüyor… mu! Hayır ben müminim elhamdülillah ve küfür başkasının mesleği: sadece o yürüyor diyerek kafirler güruhunda yuvarlanmaktan ayıkmalıyım.

Her ademoğlunun varlığını vakfetmesi, feda etmesi teklif edilen hukukun, kendisi bi’t-tabi varlık mıdır değilse kaynağı nedir? Angut avcılarına göre başlangıcı bilinmiyor imiş. Nereden çıktı: bir şey olarak mı çıktı yahut bir şeyin şeysi olarak mı? Faal-münfail farketmez her faaliyetin bir “infiale” dönüşmemesini; yerindelik ve yeterlik mülahazalarını buldurarak bize ön aldıran hukuk meful olarak mı üstündür, fiil olarak mı? Yani… bir varlık olarak üstünlüğü veya bir fiil olarak üstünlüğü yok ise bir vasıf olarak mı üstünlüktür hukuk; üstünlük verici bir sıfat mıdır hukuk?

Yeryüzünde birbirine halefler olarak yaşayan biz oğulları, Adem var olduktan beri hukuka münkaribiz. Hiçbir şey olmayabilecekken nice şey var. O şeylerin bir tekciği dahi bila istisna herbirinin iradesi var. Çünkü “kendi” var. Şeylerin lakaydiyesi indimizde muhaldir. İşbu mevride hiçbir tevriyeye müracaat edilmeyecek şekilde ciddidir ve aşikardır. Zira gökler ve yer ve aralarındaki her bir biter Hakk’ı tesbih eder. Yüceltir, yüceliğine şehadet eder. O’na katılır. O’na ikame bir hukuk hakiki değildir ayrıca.

Ee, n’apalım yani! Angut ile angıt arasında bile hukuk varsa n’olmuş! Damağında-dilinde çekirdeği çeviremeyen angut, çekirdeksiz dutu düşsün gözlerken, duta, düşmek düşer. İtikatları tamdır birbirlerine. İşte size hukuk…

“Başlangıcı bellisizdir hukukun” zannına yenilmek midir itikat, yoksa ağzı açık dut beklerken tilkiye av olası angutluk mudur takva? Hiçbir “üstün”e tekidsiz hukuk(!) benim için nasıl olsun da müekked kılınsın? Fikir benim, iman benim: yani hem fakir olarak ben hem mümin olarak ben varsam “kendi”me iman ediyorumdur. Beni mutekid kabul eden çıksın diye bekliyorum, öyle mi? Bu angutlar elbet “insan kendi”ni hukukun kaynağı saymak andavalıdırlar. Babasını asan ama çocuğunu asamayan çingene hikayesini herkes unuttuysa “hukuk hare gitsin?”

Bizde pek ağır beddualardan şu söz “hukukun hem hikmetini hem kıymetini” işarete yetişir: “ayakların başa, başın ayaklara karışsın”. Çinliler de benzer söylemişler: “karışık zamanlara kalasın”.

Hukuk hilkatle hemdem ve hemzaman değilse ne fıtrat ne nizam var; yok ile birdir.

Bütün mahlukatın arasında insin ve cinnin bir değişik mevkii var. “Tövbe mahfuz ihtiyar” makamındadır insan ve ecinni. Cemadat için “tövbe münhal ihtiyar” var. İblis için “tövbe mülga ihtiyar”, melek için “tövbe istisna ihtiyar”. Yani insandan ve cinlerden başka iradeyi haiz mahluk, tövbe lüzumsuz hayat üzredirler. Fakat insan irtida-ihtida arasında tebdil hakkı elde mübeccel/müzellel bir hayatı yaşar. Ve yine fakat ins ü cin münker-münkir arasında tercih hakkı elde hayır/şer bir hayatı yaşar.

Hukuk, bahusus cinan arasında insan ailesi ve gailesine dair mütalaaı iktiza eder. Hikmet ve kitap verilmedikte hukuk maddi ve beşeri mülahazalardan müktesep-suni bir manzumedir elbet. Lakin işbu halde şeniyetten tefrik ve şeniyeti de masivadan tefrik gayr-ı kabildir. Yani “neşve”si burulmuş, kısırlaştırılmış bu şey hukuk olabilemez. Olsa olsa sağdan soldan gelen dirsek darbeleri uyarınca “duruşu değişen, ayak değiştiren” acuzlar mesleği “memnunluk”lara başlık olabilir bu halde. İtimat ve isnadı “gereklikle örtüşmeyen”, “gereklik içermeyen”, “gereklik gerektirmeyen” bir hukuk ya deistin angutluğudur ya dehriyyunun ve’s-selam. Bunlardan da şehir çıkmaz anima vital cebriyyundan başka.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s